活在神的国度里,你就是自由人!

活在神的国度里,你就是自由人!
~LOVE is simple~

Saturday, June 18, 2011

18-06-2011(sakai)

sedikit sedikit jadi bukit~
bila saya boleh hidup dalam keadaan yang paling selesa sekali?
bila saya tidak perlu menghadapi komen negatif daripada orang lain?
bila anda akan mengesan perbuatan saya tidak bermaksud sedemikian?

saya juga seorang manusia~
setiap manusia mempunyai kekurangannya~
boleh anda belajar memikir dengan positif terhadap setiap manusia?
walaupun saya juga seorang yang negatif,
tetapi saya juga sedang membetulkan fikiran saya.

walaupun anda berpandai-pandai dalam peperiksaan.
tapi kamu berbodoh-bodoh dalam sukan.
bukanlah setiap orang bersempurna!
setiap orang juga sedang belajar untuk menjadi seorang manusia yang sempurna!
tolonglah jangan merendahkan seseorang walaupun kamu tidak berniat.
tolonglah guna bahasa yang bermutu semasa kamu berniat untuk memberi motivasi!

No comments:

Post a Comment